Rabarberconfituur met aardbeien

Rabarber doet me denken aan de tuin van mijn grootouders. Mijn oma en opa woonden in Nederland en hadden een grote tuin. Om de twee weken gingen we daar in het weekend heen. In de week groeide ik op in een stad en in het weekend kon ik ravotten in een tuin. Als het warm weer was speelde ik met mijn nicht en neef altijd tikkertje, verstoppertje… Wanneer we dorst hadden, gingen we naar de moestuin en plukten er rabarberstengstels. Even afspoelen en knabbelen. Wel veel te zuur zo’n stengel, maar wat een heerlijke tijd heb ik daar gehad!

Vorige week ben ik verse aardbeitjes gaan halen. In het kraampje zag ik rabarber liggen. De herinneringen kwamen naar boven. Ik wilde er iets lekkers mee maken!

2015-05-12 12.31.10-1

Wat heb je nodig:
– 550 gram rabarber (3 stokken)
– 20 aardbeien
– 200 ml. water
– 30 gram stevia
– 1 geraspte appel
– het sap van een citroen
– 3 eetlepels chiazaad

De bereiding:
Doe het water samen met de rabarber en de aardbeien in een kookpot. Laat 15 à 20 minuten sudderen. Roer rustig de stevia erdoor. Daarna mix je het geheel. Indien je graag stukjes hebt in je confituur moet je niet mixen.

Roer vervolgens de geraspte appel, het sap van de citroen en de eetlepels chiazaad door de jam. Laat afkoelen en bewaar het in de koelkast.

2015-05-12 12.29.19-1

Een gedachte over “Rabarberconfituur met aardbeien

Geef een reactie

