Balletjes in tomatensaus

Lekkere balletjes in tomatensaus, ik ben er zot van. Ik begin meer en meer te winkelen in Albert Hein. De etiketten van de huisproducten zijn duidelijk. De allergenen staan in het vet gedrukt en men zet er een glutenvrij/lactosevrij icoontje op. Vroeger bestelde ik mijn gehakt bij de beenhouwer maar nu koop ik het bij Albert Hein. Ik was zo blij dat ik er ook gerolde glutenvrije gehaktballetjes zag liggen!

image

Wat heb je nodig:
– Gehaktballetjes
– 1 ui
– 1 teentje knoflook
– 1 blik tomatenblokjes
– 3 verse tomaten
– 5 selderstengels
– Peper, Kurkuma, tabasco naar believen

De bereiding:
Snij de ui en de knoflook. Omwille dat ik weinig kracht heb in mijn rechterarm gebruik ik een Power chef van Tupperware.

image

Snij de selder en de tomaten in blokjes.

Verwarm een pan met sojaboter. Zodra de boter schuimt, leg je de balletjes erin. Laat ze langzaam een mooi bruine korst krijgen. Draai regelmatig om.

Stoof de ui en de knoflook in een grote pot. Voeg daarna de tomaten, de selder en de gehaktballetjes toe. Vervolgens neem je de tomatenblokjes en roer je deze in de pot. Voeg er de kruiden aan toe en laat een kwartiertje sudderen.

image

Indien je er graag aardappelen bij wil eten kan je best een zakje gekookte aardappelen kopen. Snij deze in blokjes en laat deze mee koken in de pot. Voeg er wel nog 1 extra blik tomatensaus aan toe.

Geef een reactie

