Moeilijke dagen en toch gezond eten

Vorige week heb ik mezelf tijd gegeven om te rusten en op adem te komen. De pijn en vermoeidheid zijn soms moeilijk te dragen. Het toegeven aan het ziek zijn is voor mij een moeilijk punt. Thuisblijven, je werk waarschuwen, bang zijn, het niet willen loslaten van wat je hebt… Gedachten die je niet vrolijk maken.

Op zulke momenten kan je geen energie steken in het eten. Ik wil even aantonen dat je toch lekker, gezond en vooral snel kunt zorgen voor een maaltijd. Het is belangrijk dat je de nodige vitaminen binnenkrijgt, dat je supplementen inneemt en dat je niet naar fastfood grijpt.

De laatste dagen ziet mijn eetpatroon er zo uit:

’s Morgens neem ik meestal een groene smoothie en verwerk hier mijn supplementen in. Jullie vinden onder de rubriek ‘smoothie’ wel wat ideetjes. Nog een lekkere maaltijd is wat quinoa klaarmaken. Je kookt deze ongeveer 12 minuten, vervolgens doe je deze in een grote kom. Je voegt er een handje blauwe bessen, rozijnen en wat noten aan toe. Met een snuifje kaneel werk je het af. Dit is een aanrader!

Als ik ’s middags zin heb om te eten neem ik bijna altijd hetzelfde ‘Makreeltjes uit blik’ of ‘tonijn uit blik’. Laat de makreel of tonijn uitlekken en doe deze in een bordje. Doe er wat zilveruitjes, augurken en rucola bij. Neem rijstwafels of gluten- en lactosevrije crackers en je kan lekker eten. Je hebt in no time een lekkere maaltijd.

image

Voor het avondeten vind je al veel gerechten terug onder de rubriek ‘avondeten’. Volgende gerechten zijn snel klaar en bevatten voldoende bouwstoffen:
– lekkere balletjes in tomatensaus (recept komt morgen online)
– Quinoa salade met champignons en rode bieten
– Scampi’s in de oven
– Pastinaak wortelsoep met gember
– panang curry
– Spinaziestomp met gehakt

Op sommige dagen eet ik mijn avondeten ’s middags om mijn maag niet te veel te belasten ’s avonds. Het enige nadeel is dat ik meestal zin krijg in zoute chips, daar kan ik moeilijk aan weerstaan…

Geef een reactie

