Groene smoothie – rucola

image

Ik vind rucola heerlijk. Het heeft zo’n frisse scherpe walnotensmaak. Ik eet het vaak op pizza, bij mijn avondeten en in de soep. Vandaag gebruik ik het eens in een smoothie.

Ik heb zonet even opgezocht wat de voedingswaarden zijn van rucola. Ze bevatten super veel vitamine K en vitamine A. Vitamine K speelt een belangrijke rol bij sterke beenderen en het voorkomt klonteren van het bloed. Vitamine A zorgt voor de huid, de ogen en het immuunsysteem. Naast vitaminen bevat rucola ook veel mineralen. Vooral kalium, calcium en fosfor. Kalium is nodig voor de bloeddruk en noodzakelijk voor onze spieren. Calcium en fosfor geven ons skelet de nodige stevigheid. Deze drie mineralen zijn heel belangrijk voor ons lichaam. Ze zijn de bouwstoffen voor onze botten en eveneens bevorderen ze de stofwisseling.

Wat heb je nodig voor deze smoothie:
– 3 kopjes rucola
– 1 banaan
– 1 kopje verse peterselie
– het sap van een halve citroen
– 1 eetlepel honing
– 1 eetlepel hennepzaad
– 1 grote kop water

Bereiding:
Voeg alles in de blender en mix een minuutje.

Mijn mening van deze smoothie:
De peterselie met de rucola combineren remt de sterke smaken van beiden af.
Het is een heerlijke zachte smoothie.
Voor mij is hij een zeven waard 🙂

Ik wil jullie nog een interessante link meegeven om voedingswaarden op te zoeken:
http://www.voedingswaardetabel.nl

Geef een reactie

