Groene smoothie – paksoi

image
Ondertussen ben ik in het boek ‘Groen voor het leven’ begonnen. Ik heb nog niet zoveel tijd gehad, dus ik zit nog bij de inleiding van het boek. Wat me wel al meteen bijgebleven is, is de volgende quote:

Naarmate we ons leven leiden, leren we nieuwe dingen en zoeken we verder naar antwoorden. We doen daardoor veel ervaringen op die ons verder brengen.

Ik wil niet zomaar alles voor waarheid nemen. Eigen ervaringen en observaties zijn belangrijker dan blindelings vertrouwen te hebben in de wetenschap,dokter enz…

Het is mijn tweede smoothie-dag! Vandaag heb ik geen recept uit een boek genomen, maar heb ik een smoothie gemaakt met producten die ik nog had liggen.

Wat heb ik gebruikt:
-1 paksoi
-1 appel
-1 citroen
-1 avocado
-potje lactosevrij yoghurt
-glas water
-beetje honing
-beetje basillicum

Bereiding:
Neem de blender en doe er alle ingrediënten in. Pers de citroen uit en voeg indien je wenst honing toe.

Bedenking:
Ik vond de smaak van de avocado wel zeer aanwezig. De smoothie vult enorm. Ik had heel de dag door een vol gevoel en ik heb zelf nog wat over voor morgenvroeg. De combinatie op zich was niet slecht, maar de volgende keer ga ik de avocado vervangen door een banaan. Dan zal de smoothie iets zoeter zijn.

Hup naar de volgende smoothie … eerst nog wat lezen.

Geef een reactie

