Groene smoothie

image
Als je met gezonde voeding bezig bent, kom je automatisch terecht bij groene smoothies. Groene smoothies worden als super gezond beschouwd. Je leest er heel veel over maar wat er van waar is, ik weet het nog niet…

Ik heb nog niet zolang geleden de groene smoothie leren kennen. De grondlegger van de groene smoothie is Victoria Boutenko. Ik heb haar boek ‘Groen voor het leven’ zonet besteld. Haar gezin kampte met de bekende welvaartsziekten, en de artsen konden geen oplossingen bieden. Ze begon zich te verdiepen in alternatieve geneeswijzen en belandde zo op het spoor van de ‘rauwe’ voeding. Ik ben alvast benieuwd naar de inhoud van haar boek.

Volgens sommigen biedt het drinken van smoothies heel wat voordelen. Je gaat je fitter en energieker voelen. Je huid gaat er mooier door worden. Je gaat vet verliezen. De kans op auto-immuunziektes, kanker, allergische reacties en osteoporose zal gevoelig dalen.

De laatste maand kamp ik met zware darmproblemen. Ik heb een opgezwollen gevoel, mijn buik is overgevoelig en voel me heel vaak misselijk. Omwille van deze klachten heb ik me voorgenomen twee weken lang om de twee dagen een groene smoothie te drinken. Dit om te kijken wat het met mijn lichaam zal doen. Erger kan het niet worden en wie weet is ‘groen’ de oplossing 😀
Ik hou jullie op de hoogte!

Mijn eerste groene smoothie heb ik vandaag gemaakt. Het bleek een heerlijke zoetzure smaakbom te zijn.

Wat heb je nodig:
-4 stengels selder
-1 komkommer
-2 appelen (granny smiths)
-1 citroen
-3 eetlepels honing
-2 potjes lactosevrije yoghurt
-een handje vol peterselie

Bereiding:
Snijd de komkommer, de appelen en de selder. Doe deze in de blender. Voeg de Yoghurt toe en pers de citroen uit. Vervolgens doe je de honing en de peterselie in de blender. Proef even van het sap en mocht het nodig blijken, kan je nog wat honing of citroen toevoegen.

Serveer in een glas en werk de smoothie af met een beetje peterselie.

Geef een reactie

