Scampi’s in de oven

Scampi's
Scampi time!

Het is geen werk en je maakt weinig vuil. In de oven wordt het kooksap van de garnalen vermengd met de saus en de groenten, wat een super heerlijk resultaat geeft. Een echte smaakbom.

Wat heb je nodig:
– 1 ui
– 1 groene paprika
– 2 teentjes look
– 2 tomaten
– 50 gram tomatenpuree
– 12 scampi’s (Indien je geen energie hebt, gebruik dan gepelde scampi’s!)
– 1 eetlepel kurkuma
– peper en zout
– olijfolie (goede scheut)

Bereiding:
Ik neem ’s middags de scampi’s uit de vriezer. Na een paar uur begin ik ze schoon te maken. Ik neem meestal een zak van Lidl, deze zijn al ingesneden op de rug.
Pel ze en kijk of je het darmkanaal ziet, een zwart ‘sliertje’. Ik snij deze eruit met een scherp mes en reinig mijn mes elke keer met wat keukenpapier. Spoel de scampi’s even af in koud water en dep ze droog. Als alles schoongemaakt is neem ik een mengkom en doe de scampi’s erin.

De paprika snij ik in kleine blokjes, de tomaten en de ui in ruwere stukken.
Doe alles in de mengkom. Vervolgens giet je er een goede scheut olie over. Neem de lookpers en pers de look. Voeg daarna alle kruiden toe en meng alles door elkaar.

Neem een ovenschaal en vul deze. Giet er de tomatenpuree op en zet de schaal in een voorverwarmde oven. Ik zet mijn oven op 185° gedurende 20 minuten (de scampi’s zijn meestal nog wel wat bevroren). Let op: niet alle ovens zijn dezelfde, dus begin met minder minuten en hou de gaarheid in de gaten.

Soms eet ik het met glutenvrij brood, maar meestal neem ik een extra portie groenten.

Toen ik vandaag weer eens smulde van het gerecht dacht ik: ‘Heerlijk, dit maak ik te weinig klaar.’

Een gedachte over “Scampi’s in de oven

Geef een reactie

