Zoete pikante soep

image
Maandag baaldag, bij velen is dit het geval. Dus wil ik iets makkelijk, voedzaam en lekker op mijn bord. Toch heb ik geen zin om naar de winkel te gaan dus moet ik het doen met wat ik in huis heb. Ik heb nog zoete aardappel in huis. Wat kan je daarmee maken? Veel, heel veel, maar in een stoofpotje had ik geen zin. Ik dacht, laten we er soep van maken. Totaal iets nieuws voor me, maar ik ben zo blij met het resultaat! Ik vond het heerlijk. Het voordeel is ook dat deze soep echt vult.

Wat heb je nodig:
-2 uien
-1 of 2 grote zoete aardappel
-1 pastinaak
-2 theelepels kurkuma
-peper
-kleine chilipeper
-tabasco
-lactosevrije kaas
-olijfolie

Bereiding:
Pel de uien en snij ze grof. Schil de pastinaak en de zoete aardappel en snij ze vervolgens grof.
Verhit de olie in een ruime kookpot en stoof de stukken ui glazig. Voeg aansluitend de blokjes pastinaak en zoete aardappel toe. Zet alles goed onder water. Doe de peper, kurkuma en chilipeper erbij en laat een uur sudderen op een zacht vuurtje.

Na het koken mix je de soep glad. Serveer de soep in borden. Doe in elk bord vier druppels tabasco en werk af met een beetje kaas.
image

Geef een reactie

