Groenten met zoete aardappel in de oven

Groenten
Soms heb je gewoon nood aan groenten, groenten… Dit is een ideale boost voor je lichaam.

Wat heb je nodig:
– koolrabi
– ui
– zoete aardappel
– grote wortel
– paprika
– courgette
– teentje look
– 6 tomaatjes
– olie
– scheut gemberolie of andere olie
– klein beetje citroenazijn
– tijm
– peper, zout …

Bereiding:

Snij de koolrabi, de wortel, de zoete aardappel, de ui, de paprika, de courgette en het teentje look in kleine blokjes. Neem een ovenschaal en giet daar een bodem olie in. Neem alle groenten en leg deze in de schaal. Ik neem mijn tomaatjes en kerf er twee sneetjes in. Leg de tomaatjes in de schotel. Daarna leg je de tijm in de groenteschotel en besprenkel je het met peper, zout, citroenazijn en de gemberolie.

De schotel zet ik 35 minuten in de oven op 200 graden.
Groenten in de schotel

Het kan eenvoudig zijn om lekker en gezond te eten. Mijn vriend kan niet zonder vlees, voor hem gril ik er een kippenfilet bij.
Hij houdt normaal gezien niet zo van groenten, maar deze keer was zijn bord leeg 🙂

Geef een reactie

