Crackers met peterselie

image
Na een paar dagen in de Ardennen gezeten te hebben, nemen we de draad weer op. De Ardennen waren zalig, alleen jammer dat ik het nadien weer mag bekopen. Gisteren ben ik vroeg gaan slapen. Ik had genoeg van de pijn. Mijn maag was al twee dagen van streek. Ik kon eveneens niets binnenkrijgen. Wat eet ik als ik me ellendig voel? ‘rijstwafels’. Rijstwafels zijn makkelijk en licht verteerbaar.

Vandaag gaat het voor het eerst weer wat beter. Ik heb opnieuw zin om iets te maken! In plaats van rijstwafels ga ik supervoedende crackers maken.

Wat heb je nodig:
– 60 gram lijnzaad
– 40 gram sesamzaad
– 20 gram pompoenpitten
– 40 gram quinoa
– 20 gram pijnboompitten
– een handje vol peterselie
– 200 ml. water
– snufje zout

De bereiding:
Meng alle zaden en pitten in een kom en voeg het water toe. Laat het water intrekken in de zaden en zet de kom voor een half uurtje weg.

Neem de vijzel en verpulver de peterselie. Ik zet mijn brownie-blik al klaar en doe er bakpapier in.
Indien je nog tijd over hebt kan je wat opruimen of wat lezen…

Na een half uurtje is het water volledig geabsorbeerd. Meng de peterselie onder het beslag. Verdeel het beslag in het blik. Spreid dit voldoende uit zodat alles evenredig verdeeld wordt.

Bak de crackers 30 minuten op 200 graden. Daarna neem je nieuw bakpapier en draai je het blik om. De crackers probeer je op het nieuwe bakpapier te leggen. Doe dit voorzichtig. Deze zet ik nog eens 15 minuten op 175 graden. De beide kanten moeten droog zijn. Indien het nog te nat is, dan zet je het nog wat langer in de oven.

Indien ze droog zijn breek je de crackers in stukjes. Ik doe de crackers in een glazen bokaal. De overgebleven zaden die loskomen doe ik er ook bij. Zo kan ik deze nog verwerken in bv. chia-yoghurt, humus…

Deze crackers zijn rijk aan vezels en vitaminen, echt superfood! Ideaal om de dag mee te beginnen of om gewoon een knabbeltje te hebben…
Ik voel mij op slag weer zoveel beter šŸ™‚

5 gedachtes over “Crackers met peterselie

Geef een reactie

