Lasagne

Ik ben verzot op lasagne. Sinds ik gluten- en lactosevrij eet, heb ik nog nooit zelf lasagne gemaakt. Bij dit recept houd ik het dus vrij simpel. Ik heb mijn basis van vroeger gebruikt en vervang een aantal producten.

image

Wat heb je nodig voor vier personen:
– 1 kilo glutenvrij gehakt. Ik bestel dit bij de keurslager. Voor het hem makkelijker te maken bestel ik meestal een aantal kilo. Wat ik niet nodig heb, vries ik in.
– 4 tomaten
– geconcentreerd tomatenpuree
– 1 blik tomaten in blokjes
– 2 grote uien
– 2 teentjes knoflook
– olijfolie
– lactosevrije kaas (bijv. Valio)
– 200 ml biologische kokosroom (bijv. isola bio)
– 6 glutenvrije lasagnebladen (bijv. peak’s)
– Water 100-150 ml
– peper
– harissa
– tabasco

Hoe te bereiden:
We gaan beginnen met het maken van de saus. Snij de look, de uien en de tomaten in kleine stukjes. Neem een grote kookpan en doe hier het water in samen met een scheutje olijfolie. Vervolgens voeg je het tomatenpuree toe. Roer even in de pot. Voeg daarna het gehakt, de look, de uien en de tomaten er aan toe. Strooi er goed wat peper op en doe er nog twee theelepels harissa bij. Roer regelmatig en als de saus wat droog begint te worden, doe je het tomatenblik erbij.

Zet de oven op 180 graden zodat deze al voorverwarmd wordt.

De biologische kokosroom laat ik even koken in een potje. Ik doe er een handje vol kaas bij.

Alle voorbereidingen zijn gebeurd. Nu alleen nog de ovenschaal vullen!
Neem een mooie glazen ovenschotel. Leg eerst een laagje saus, dan een laagje lasagnebladen. Giet er tien druppels tabasco over en giet er een klein beetje kokosroom over. Dit herhaal je. Als het gevuld is, giet ik de rest van de kokosroom erover en bestrooi ik de ovenschaal met de kaas.
Zet de ovenschotel veertig minuten in de oven.

Geniet van de gluten- en lactosevrije lasagne!

Geef een reactie

