Quinoa met spruitjes

image

Volgens de mythologie is quinoa op de aarde achtergebleven als restant van een godenmaaltijd. Dit verbaast mij niets!
Je kan er zo’n lekkere gerechten mee maken. Quinoa heeft hoge voedingswaarden. De quinoa bevat vitamines B2 en E, eveneens bevat het de mineralen ijzer, koper en magnesium.

Wat heb je nodig voor 2 personen:
– 8 eetlepels quinoa
– handje vol spruitjes
– 2 sjalotten
– teentje knoflook
– bosje basilicum
– gember olie (Albert Hein)
– 2 tomaatjes

Hoe klaar te maken:
Neem een kookpan en doe daar de quinoa in. Zet de quinoa goed onder water. Als het water kookt zet je het op een laag vuurtje. Laat de quinoa toch 15 minuutjes sudderen. Zet het vuur af en laat de quinoa vijf minuten staan. Je ziet aan de structuur van quinoa of het klaar is. De bolletjes zijn allemaal gesplitst. Let ook op, het water moet volledig geabsorbeerd zijn.

Snij de spruitjes doormidden. De tomaatjes snij ik in blokjes. Deze doe ik samen in de stoomkoker en laat deze gaar stomen. Mijn stoomkoker is super makkelijk, acht minuten in de microgolf oven en klaar!

Ik neem de blender en doe daar vier eetlepels gember olie in. Daarna voeg ik er de volgende producten aan toe: sjalotten, knoflook en basilicum. Mixen tot een lekker sausje.

Doe de quinoa in een rond bordje, meng de groenten en het sausje erdoor.

Heerlijk, die smaken zo puur!

2 gedachtes over “Quinoa met spruitjes

Geef een reactie

