Bananenpannenkoek met fruit

image

De laatste twee dagen waren voor mezelf weer geen pretje. Mijn rechterbeen, arm en heup doen weer veel pijn. Ik ging werken en nadien weer in de zetel rusten. Ik kon het niet opbrengen om nog iets te doen, maar mijn vriend is mijn redder in nood! Hij vangt me op, doet me soms nog lachen en heeft begrip.
Ik heb mezelf vandaag echt verplicht om toch iets voor mezelf en voor hem te doen… En wat is er beter om samen te genieten van een dessert. Het doet deugd om iemand te zien genieten! Die kleine dingen zijn voor mij héél belangrijk.

Ow ja, de gezonde pannenkoeken zijn ook ideaal als ontbijt… Ik heb nog wat over dus morgenvroeg warm ik deze op.

Wat heb je nodig:
– 125 gram aardappelmeel
– 1 ei
– 250 rijstmelk
– 2tl kokosmeel
– 2tl olijfolie
– 1tl stevia
– 2 rijpe bananen
– snufje zout
– kokosolie
– 1 peer
– 1 appel
– 2tl kaneel
– beetje water
– stukje ananas (indien gewenst)
– paar frambozen

Hoe te bereiden:
Schil de appel en de peer in kleine stukjes. Neem een kookpotje en doe er een klein bodempje water in. Doe er de appel, de peer en de ananas in en voeg de kaneel er aan toe. Laat goed sudderen. Vergeet af en toe niet te roeren.

Klop volgende producten los in een mengkom: het ei, de rijstmelk, de olijfolie en een snuifje zout.
Pel de twee bananen en plet deze goed los. Doe de twee bananen bij het ei en meng nog eens goed door elkaar.

Neem een grote mengkom en doe het aardappelmeel, het kokosmeel en de stevia erin. Meng deze door elkaar, voeg vervolgens rustig het bovenstaand mengsel toe. Uiteindelijk wordt alles een gladde deeg.

Neem een klein steelpannetje en doe er een klein lepeltje kokosolie in. Dit doe je in de plaats van olijfolie. Vervolgens neem je een kleine soeplepel met de deeg en bak je elke keer een pannenkoekje. Voor je het deeg in het steelpannetje giet, doe er steeds een beetje olie in, anders heb je wel zwarte pannenkoekjes.

Als alles gebakken is kunnen we het opdienen. Neem een pannenkoekje en giet er twee theelepeltjes van de saus op. Ik werk het dan af met twee framboosjes op de saus te leggen.

Het smaakt zoet zoals een pannenkoek moet zijn!

Geef een reactie

