Zalm met venkel

Een paar weken geleden heb ik een cadeautje gekregen van mijn mama, een stoomkoker voor in de microgolfoven. Ik heb ondertussen de stoomkoker al veel gebruikt, zoiets gemakkelijk! Gezond eten op je bord met weinig energie, ideaal voor in de week! Dit gerechtje maak ik meestal alleen voor mezelf. Mijn vriend eet ondertussen goed veel gluten 🙂

image

Wat heb je nodig:
– venkel
– ajuin
– bosje peterselie
– verse zalm
– peper

Hoe te bereiden:

Snij de venkel en de ajuin in kleine stukjes. Pak de vijzel en stamp het bosje peterselie fijn. Doe de peterselie en wat peper bij de groenten.
Meng alles door elkaar.

Neem de stoomkoker. In het onderste deel doe ik een klein beetje water. Dan leg ik de zalm erin, en bovenaan de groentjes. Ik zet het 10 minuten in de microgolfoven. Je ziet aan de kleur van de groentjes (glanzend) of alles gaar is.

Gewoon pure smaken! Heerlijk toch?

Indien je denkt dat de microgolfoven kankerverwekkend is lees dan op de volgende site mee: http://www.kanker.be/microgolfoven-en-kanker

Geef een reactie

