Ontbijtkoekje met appel en cranberries

image
Het wordt eens tijd dat ik een ontbijtkoekje post.  Iedereen weet ondertussen dat het ontbijt belangrijk is voor je lichaam.  Het ontbijt zet de darmen terug aan het werk.  Je zal je beter kunnen concentreren op het werk… maar er is wel een probleem: ‘ik ben geen ochtendmens’.  Bij mij moet het snel gaan ’s morgens.  Ik wil niet teveel tijd verliezen door iets te maken.  Meestal eet ik dan ook rijstwafels, een smoothie of glutenvrije muesli van de Albert Hein.   Toch begint het eentonig te worden dus tijd voor een ontbijtkoekje.

Wat heb je nodig:

  • 100 gr. amandelmeel
  • 100 gr. kokosmeel
  • 10 gr. bakpoeder
  • 3 eetlepels kokosolie
  • 1 appel
  • Dadelsiroop
  • 50 milliliter rijstmelk
  • kaneelpoeder
  • halve citroen
  • 50 gr. cranberries
  • 50 gr. lijnzaad

de bereiding:

Smelt de drie eetlepels kokosolie. Schil de appel in blokjes en doe deze bij de kokosolie. Doe er een theelepel kaneel bij en een halve uitgeperste citroen. Laat het 30 minuten op het vuur staan, roer regelmatig.
Na dertig minuten neem ik de blender en mix ik het tot appelmousse.

Het amandelmeel en het kokosmeel doe je in de mengkom. Hierbij voeg je de appelmousse, 3 theelepels dadelsiroop en de rijstmelk. Meng alles goed door elkaar. Dan neem ik de lijnzaad en de cranberries en meng ik deze erdoor. Het moet een klevende brei worden.

Pak je ovenplaat, leg er bakpapier op en rol een bolletje van het deeg. Druk het bolletje plat in je handpalm en je hebt een vorm van een koekje 🙂

Bak het ongeveer 20 minuten in de oven op 180°.

Veel ochtendplezier! Bij mij staat alles al klaar voor morgenvroeg!

Geef een reactie

